Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar ismét gép elé kerülök, de az út teljesen kiszámíthatatlan, talán már az lenne furcsa, ha egyszer úgy történnének a dolgok, ahogy eltervezem.
De kezdjük onnan, hogy kedd este kicaplattam a kantoni buszfőpályaudvarra. A biztonsági átvilágítás előtt azon morfondíroztam, hogy akkor most az utolsó megmaradt kisbicskámat is el fogják kobozni? Úgy döntöttem, hogy nincs mit vesztenem, megpróbálom a filmekben látottakat: már a metróban, utcán is sokszor esett meg velem, hogy keményen váll-váll ellen ütköztem a siető kínai járókelőknek, ahogy nekem jöttek. Vártam, hogy kisebb csoport alakuljon ki a fémdetektor előtt, és ekkor gyorsan cselekedtem. Levettem vállamról a hátizsákot, és rátettem a futószalagra, majd pont amikor a lézer előtt áthaladt, magammal együtt belöktem egy egész családot az alig 80 centi széles kapun. Így a biztonságiak ahelyett, hogy a monitorra figyeltek volna, a kisebb perpatvarra kapták fel a fejüket. Én színpadiasan még fel is voltam háborodva, hogy a békés utazót lökdösik, nem elég a sok szabály, aminek meg kell felelni. Közben sunnyogtam a csomagom felé, hogy rámutatnak-e vagy sem. A végén még tőlem kértek elnézést. Megkönnyebbülésemre nem állítottak félre, gyorsan felkaptam a hátizsákot és a botomat, és a megfelelő számú kapu felé gyorsítottam lépteimet.
Fél órán belül (percre pontosan) ki is kanyarodott a buszunk, ami teljesen újszerű volt számomra. Egy nagy buszt tessék elképzelni, amin hosszában három sor roppant keskeny emeleteságy-rendszer fut végig. Én szerencsére egy felső, ablak melletti ágyra kerültem, ráadásul pont amellé a férfi mellé, aki meg az indulás előtt jó angolsággal elmagyarázta, hogy a busz melyik tárolórekeszébe tegyem a felszerelésem. Hirota, mint kiderült, egy japán figura, jó társaság volt, elalvásunkig egymásnak meséltük a történeteket, ő épp Afganisztánból tért meg Kantonba, ahol valami üzleti érdekeltsége van. Nem az első üzletember volt, aki panaszkodott az egyre emelkedő kínai árak miatt.
Utolsó kommentek